John Wiley & Sons The International Encyclopedia of Communication Cover This ground-breaking 12-volume reference work is jointly published with the International Communicat.. Product #: 978-1-4051-3199-5 Regular price: $2,542.06 $2,542.06 Auf Lager

The International Encyclopedia of Communication

Donsbach, Wolfgang (Herausgeber)

Cover

1. Auflage März 2008
6038 Seiten, Hardcover
Handbuch/Nachschlagewerk

ISBN: 978-1-4051-3199-5
John Wiley & Sons

Kurzbeschreibung

This ground-breaking 12-volume reference work is jointly published with the International Communication Association (ICA), the leading academic association of the discipline. Written by an international team of scholars, it brings together 1,350 newly-commissioned A-Z entries, divided into 29 editorial areas. Publishing in print and online, it will be an essential reference for students, researchers, librarians academics in the field.

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Die zwölf Bände umfassende Enzyklopädie dürfte zweifellos DAS Referenzwerk innerhalb dieses interdisziplinär ausgerichteten und sich schnell entwickelnden Forschungsfeldes werden. Mit seinen 1.350 Einträgen, verfasst von führenden Experten, deckt sie die gesamte Bandbreite der Kommunikationswissenschaften von der Methodologie bis hin zu konkreten Forschungsproblematiken ab. Das Werk ist unterteilt in 29 redaktionelle Einheiten zu übergeordneten Themen wie: Kommunikationstheorie und -philosophie, Interpersonelle Kommunikation, Interkulturelle Kommunikation, Journalistik, Public Relations, Öffentlichkeitsarbeit, Medienrecht oder -politik. Die einzelnen Einträge variieren zwischen Kurzbeschreibungen (500 Wörter) und ausführlichen Darlegungen (6.000 Wörter) und bieten zahlreiche Querverweise. Sehr hilfreich ist der ausführliche Index, zudem steht die Enzyklopädie sowohl in gedruckter Version als auch in einer Online-Fassung zur Verfügung und verbindet so die weltweite Wissenschaftsgemeinde.

Lexicon.

Contributors.

Introduction.

Entries in alphabetical order (each volume A-E / F-K / etc) including cross references and further reading and ranging from 500-6000 words per entry.

Bibliography (if any).

Index
Wolfgang Donsbach is Professor of Communication and founding director of the Department of Communication at Dresden University of Technology, Germany.

He received his PhD and his postdoctoral dissertation at the University of Mainz. Prior to his current position he taught at the universities of Dortmund, Mainz, and Berlin. 1989/90 he was a fellow at the Gannett Center for Media Studies, Columbia University, New York, 1999 Lombard Visiting Professor at Harvard University. From 1995 to 1996 he was president of the World Association for Public Opinion Research (WAPOR) and from 2004 to 2005 president of the International Communication Association (ICA).

Donsbach is managing editor of the International Journal of Public Opinion Research and serves on the editorial boards of Communication Theory, Political Communication, The Harvard International Journal Press/Politics, JAVNOST - The Public, and Communication. His main research interests are in journalism, political communication, and exposure to communication. He has published or edited 13 books and over 100 articles in academic journals.

W. Donsbach, Technische Universitat Dresden