John Wiley & Sons The Nursing Associate at a Glance Cover Alles, was Sie über den Beruf des Krankenpflegehelfers wissen müssen, auf einen Blick! The Nursing .. Product #: 978-1-119-72430-8 Regular price: $30.75 $30.75 Auf Lager

The Nursing Associate at a Glance

Peate, Ian

Wiley Series on Cognitive Dynamic Systems

Cover

1. Auflage Mai 2021
176 Seiten, Softcover
Lehrbuch

ISBN: 978-1-119-72430-8
John Wiley & Sons

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Alles, was Sie über den Beruf des Krankenpflegehelfers wissen müssen, auf einen Blick!

The Nursing Associate at a Glance ist ein umfassender Leitfaden, der angehende Krankenpflegehelfer bei der Wiederholung der Lerninhalte und beim praxisbezogenen Lernen unterstützen soll. Das Werk hilft den Lesern, ihren Verhaltenskodex durchzusetzen und einzuhalten, gesunde Verhaltensweisen zu fördern, Krankheiten zu behandeln sowie Pflegeleistungen effektiv zu erbringen und zu überwachen. Ausgehend von den sechs Kompetenzstandards für Krankenpflegehelfer des Nursing and Midwifery Council enthält das Buch unverzichtbare Informationen zu verschiedenen Pflegethemen, darunter:
* wie man zur ganzheitlichen Betreuung beiträgt, auch mit der Frage, wie man die eigene Resilienz stärken kann und wie sich die verschiedenen Rollen in den Kranken- und Sozialpflegeteams ergänzen
* wie sich die Sicherheit und Qualität der Pflege verbessern lassen, u.a. mit einer Betrachtung der Gesetzeslage zu Gesundheit und Arbeitssicherheit und mit der Verwendung von Instrumenten zur Risikobewertung
* wie effektive Arbeit im Team gelingt, auch mit Blick auf positive Interaktionen mit den anderen Mitgliedern des Pflegeteams, und wie man Daten verwaltet
* wie Pflegeleistungen erbracht und überwacht werden können, u.a. mit einer Erörterung zum Umgang mit ängstlichen und verwirrten Patienten sowie Patienten, deren Allgemeinzustand sich verschlechtert

1 The Code

2 Legal and ethical

3 Duty of candour

4 Non - discriminatory behaviour

5 The demands of professional practice

6 Health and wellbeing: self care

7 The principles of research and evidence-based practice

8 Emotional intelligence

9 Effective communication

10 Maintaining appropriate relationships

11 Advocacy and person centred sensitive care

12 Reporting adverse incidents

13 Numeracy, literacy, digital and technological skills

14 Record keeping

15 Reflective practice

16 Promoting public confidence in the profession

Platform 2. Promoting health and preventing ill health

17 Principles of health promotion

18 Health behaviours

19 Epidemiology, demography and genomics

20 Health inequalities

21 Life choices

22 Health literacy

23 Health screening

24 Immunisation and vaccination

25 Infection, prevention and control

Platform 3. Provide and monitor care

26 Human development

27 Anatomy and physiology

28 Commonly encountered conditions when delivering care

29 Information giving pre- procedure

30 Shared decision making

31 Escalating concerns

32 Dignity and comfort

33 Nutrition and hydration

34 Mobility

35 The deteriorating patient

36 Anxiety and confusion

37 Discomfort and pain

38 End of life care

39 End of life decisions and orders

40 Medicines management I

41 Medicines management II

42 Medicines management III

43 Working in partnership with people, families and carers

44 Co morbidities and holistic care provision

45 Capacity, understanding information and making decisions

46 Self harm and suicide

47 Sharing information

Platform 4. Working in teams

48 Roles and responsibilities

49 Interacting with members of the care team

50 Human factors and team working

51 Data management

52 Prioritising care and co-morbidities

53 Giving and receiving constructive feedback

54 Role modelling

Platform 5. Improving safety and quality of care

55 Health and safety legislation

56 Clinical audit

57 Risk assessment tools

58 National Early Warning Score (NEWS2)

59 Hazards and incidents

60 Staffing and safe care

61 Revalidation

Platform 6. Contributing to integrated care

62 Being resilient

63 The roles of health and social care teams

64 Long term conditions

65 Promoting independence

66 Accessing care

67 Discharge planning

Appendix (i) Annexes A and B

References Index
IAN PEATE, OBE FRCN, is Head of School, School of Health Studies, Gibraltar, Visiting Professor of Nursing, Northumbria University and St. George's University of London, Visiting Senior Clinical Fellow, University of Hertfordshire, Editor-in-Chief of the British Journal of Nursing and Consultant Editor of the Journal of Paramedic Practice.

I. Peate, School of Nursing and Midwifery