Wiley-VCH, Weinheim Jour fixe um 6 Cover Many people suffer their bosses' behavior in silence. Only very few staff clearly express their frus.. Product #: 978-3-527-50357-5 Regular price: $15.84 $15.84 In Stock

Jour fixe um 6

Mitarbeiterführung mal anders

Zipfel, Christian

Cover

1. Edition February 2008
211 Pages, Softcover
8 Pictures
General Reading

ISBN: 978-3-527-50357-5
Wiley-VCH, Weinheim

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Many people suffer their bosses' behavior in silence. Only very few staff clearly express their frustration to their superiors. Instead, they moan at the photocopier, cry behind closed office doors or simply quit. And the boss is perplexed, believing he has done everything correctly and has nothing to be ashamed of. But what would happen if someone told the truth?
This is exactly what happens to the manager in Christian Zipfel's book. During a staff meeting he overhears three employees from other departments complaining about their bosses' behavior. And he starts to wonder whether his staff also talk that way about him. He asks one of the employees he overheard, Thomas, to tell him everything that has annoyed him about his managers in the past. Over the next few weeks they meet every Friday at 6 pm in a bistro and the manager has to admit that he has made the same mistakes that Thomas reports. This is the start of a learning curve, leading to increasing success with regard to employee motivation. Until one day Thomas leaves the company...
In this exciting business fable, Christian Zipfel provides 20 lessons for good management, e.g. on delegation, promises, hierarchy, criticism and awareness.
A book for all bosses who think they are doing everything right; and for all employees who know this is not the case!

Vorwort
Weichenstellung
Denkwürdige Betriebsversammlung
Ein ungewöhnlicher Vertrag

Erkenntnisse
Böses Erwachen
(Lektion 1: Leere Versprechen)
Purer Stress
(Lektion 2: Die Zeit anderer)
Attacke auf den Sockel
(Lektion 3: Hierarchie als Selbstzweck)
Noch mehr hergeben
(Lektion 4: Chef sein und delegieren)
Kapitäne auf sinkenden Schiffen
(Lektion 5: Frustration färbt ab)
Alles Theorie?
(Lektion 6: Die Insel des anderen)
Wer noch etwas werden will
(Lektion 7: Sinnlose Arbeitslast)
Von Wunden und Kampfgeist
(Lektion 8: Rückgrat)
Auf dem Präsentierteller
(Lektion 9: Kritik vor anderen)
Lob, Lob und noch mal Lob
(Lektion 10: Inflation des Dankes)
Einsatzmöglichkeiten für Mohrrüben
(Lektion 11: Ködersysteme)
Alle oder keiner
(Lektion 12: Gleichheitswahn)
Die Sicherheit des Hinterns
(Lektion 13: Türchen offen halten)
Finger vor Ohren
(Lektion 14: Management by E-Mail)
Aufpassen!
(Lektion 15: Aufmerksamkeit)
Macht Humor sympathisch?
(Lektion 16: Witze auf Kosten anderer)
Entwicklungspolitik
(Lektion 17: Förderung)
Wenn sich einer traut
(Lektion 18: Umgang mit Kritik)
Kieselsteine
(Lektion 19: So genannte Kleinigkeiten)
Untreuebeweis und Exekution
(Lektion 20: Wegbewerbungen)

Alleine laufen
Auf die Probe gestellt
Schlussgedanken
Das Wichtigste in Kürze
Personen-Index
Nach dem Studium der Betriebswirtschaftslehre und Unternehmensführung war Christian Zipfel zunächst in einer strategischen Unternehmensberatung tätig, bevor er 2001 in die Automobilindustrie als Projektleiter im strategischen Marketing wechselte. 2004-2007 war er verantwortlich für den Vertrieb Deutschland eines Automobilherstellers im Luxussegment. Seit 2008 bekleidet er verschiedene leitende Positionen im Vertrieb/Aftersales eines großen deutschen Automobilherstellers.